Ryšiai su visuomene – veiksmai, kuriais kuomet skleidžiant informaciją siekiama formuoti tikslinės auditorijos požiūrį. Viešieji ryšiai ar PR (angl. Public Relations) – taip dar dažnai populiariai vadinami ryšiai su visuomene.
Viešieji ryšiai: pagrindinės sudedamosios dalys
Pranešimas žiniasklaidai
Pranešimas žiniasklaidai – tai bene pagrindinis ingriedientas ryšių su visuomene komplekte. Tai žiniasklaidos atstovams skirtas dažniausiai tekstinis pranešimas. Jame išdėstomi pagrindiniai naujienos elementai, pateikiama komunikuojančiųjų pozicija.
Spaudos konferencija
Spaudos konferencija – tai renginys, kurio metu žiniasklaidos atstovams pateikiama informacija apie buvusį ar būsimą įvykį. Renginio metu pateikiami komentarai, vertinimai, atsakoma į žurnalistų klausimus.
Reklaminis straipsnis
Reklaminis straipsnis – priemonė, kuri turi ir reklamos, ir ryšių su visuomene požymių. Tai straipsnis, už kurį yra apmokama ir turinio kontrolė priklauso užsakovui. Vis tik straipsnis turi būti atitinkamai pažymėtas.
Pagrindininės viešųjų ryšių klaidos:
Per dažnai nuvertinamos tradicinės žiniasklaidos priemonės. Spausdinti leidiniai, ar tai būtų dienraščiai ar žurnalai yra vis dar gausiai skaitomi. Ar tai būtų aukščiausio lygio vadovai, ar tiesiog, kurie kompanijose turi sprendimo priėmimo galią. Į šiuos leidinius yra kur kas sunkiau patekti nei į nišinius leidinius, tačiau pabandyti tai padaryti verta.
Prastas laiko planavimas ir tikėjimas, kad per naktį įvyks stebuklas: viešieji ryšiai turi būti ne tik smulkmeniškai apgalvoti, bet ir turi būti numatyta, kas, kada turi vykti ir kokie yra galimi viešųjų ryšių kampanijos padariniai.
Kruopštūs tyrimai: reikia visada išsiaiškinti, kokios yra žurnalistų arba žiniasklaidos priemonių, kurių dėmesio norite gauti, interesų sritys, apie ką jie rašo, ar jūsų siūlomas straipsnis tinkamas temos atžvilgiu.
Melavimas auditorijai, neįvykdomų pažadų davimas: nuostabu, jei turite grandiozinę viziją ir norite ją įgyvendinti, bet visada įvertinkite, ar viskas, ką sakote, yra pagrįsta ir jūs galėsite tai padaryti.
Viešųjų ryšių neišmanymas: viešųjų ryšių vaidmuo tampa vis svarbesnis. Reikia suprasti, kad žurnalistus nuolat spaudžia laikas, todėl jiems reikia kuo greičiau surinkti pagrindinę informaciją ir dar rasti laiko patikrinti faktus. Turėti iš anksto parengtą informacijos paketą žiniasklaidai (įmonės istorija, įkūrėjų biografijos, kokybiškos komandos ar produkto nuotraukos) yra gera pradžia.
Reikia pagalbos? Susisiekite ir aptarkime galimą bendradarbiavimą. Galime padėti su komunikacijos strategija, jos įgyvendinimu, pranešimų spaudai rašymu ir kt.