Kaip parašyti pranešimą spaudai?

kriziu komunikacija ir valdymas

Pranešimas spaudai – tai ryšių su visuomene kertinis akmuo. Paprastai kalbant tai žiniasklaidos atstovams skirtas tekstas, kuriame pristatomos konkretaus ženklo naujienos ar veiklos. Taip pat gali būti informacija apie pokyčius ar kitus svarbiausius įvykius. 

Pranešimas taip pat gali būti teikiamas norint paneigti sklandančius gandus, kurie kelia grėsmes įmonės ar ženklo reputacijai. Pranešimas spaudai platinamas įmonės ar prekinio ženklo iniciatyva.

Pranešimas spaudai padeda formuoti įvaizdį, didinti prekės žinomumą ar plėsti potencialių klientų bei partnerių gretas. Svarbiausia pranešimo spaudai taisyklė – būkite įdomūs, aktualūs ir tikri (nereklaminiai)

Taigi kaip parašyti pranešimą spaudai, kuris būtų publikuotas daugybėje portalų ir laikraščių bei būtų perskaitytas tūkstančių žmonių?

Pirmieji darbai. Pasiruošimas

Kaip parašyti pranešimą spaudai kuris būtų įtaigus? Jei norite atkreipti žiniasklaidos dėmesį, turite turėti įdomią ir gerą naujieną. Tai kad išleidote dar vieną sūrelių liniją ar šį mėnesį montuojate padangas nemokamai, nėra tokia naujiena. 

Jūsų tikslas pristatyti naujieną, kurią pats skaitytum ir norėtum paspausti nuorodą. Jūsų tikslas palengvinti portalų atstovų ir žurnalistų duoną. Jei dėka Jūsų jiems nereikės rašyti papildomo turinio jau nemažai šansų, kad Jūsų pranešimas atsidurs ten kur norite.

Koks turi būti jūsų tekstas?

Tikslus, aiškus, logiškas, informatyvus

Rašydami tekstą atsisakykite interpretacijų, savo nuomonių pateikimo (nebent tai būtų citatos). Pranešimas neturi klaidinti skaitytojo ar sukelti dviprasmiškų klausimų.

Geriausias pranešimas spaudai – trumpas pranešimas. Rekomenduojamas teksto ilgis – vienas puslapis. 

Be abejo jame negali būti kalbos ar skyrybos klaidų. Kalbėjimo stilius ir tonas turi būti pritaikytas viešajai erdvei.

Nevartokite sunkiai suprantamų bei tarptautinių terminų. Jūsų tikslas nėra parodyti savo erudiciją. Pagrindinis tikslas pateikti aiškią ir suprantamą informaciją skaitytojui.

Jau parašėte tekstą? Duokite jį perskaityti redaktoriui. Prisiminkite, kad pranešimas spaudai formuoja Jūsų įmonės ar prekinio ženklo įvaizdį. Juk nenorite, kad jus vertintų kaip neraštingus ar neišprususius. Pateikite save profesionaliai.

Jei turite įmonės ar prekinio ženklo šriftą, jį galite naudoti pranešime. Bet geriausiai, kad būtų naudojamas bazinis šriftas – naudokite „Arial” ar „Times New Roman” šriftą. Naudokite 1,5 tarpus tarp eilučių. Taip tekstas bus lengviau skaitomas žmonėms priimantiems sprendimą ar jį publikuoti ar ne. Palengvinkime jiems sprendimą.

krizių komunikacija

Pranešimo spaudai struktūra

Įvadas

Nebūkite super originalūs – pranešimas turi atitikti visus žurnalistinius standartus. Pirmoje pastraipoje glaustai pateikite pranešimo esmę – kas, kur ir kodėl įvyko. Pranešimo įžanga turi tapti tuo kabliuku, kurį perskaitę sužinome svarbiausią informaciją. Likusi pranešim dalis skirta tiems, kas nori pasidomėti plačiau.

Dėstymas

Dėstymo dalyje aiškiname pranešimo pradžioje pateiktus teiginius. Jei yra pristatoma nauja paslauga – paaiškiname kodėl ji sukurta, kodėl yra naudinga, kaip pakeis visų mūsų gyvenimą.

Pranešime svarbu paminėti faktus ir skaičius, taip jis skaitytojui atrodo patikimiau. Pranešime turi būti vartotojų ar įmonės darbuotojų komentarai.

Apibendrinimas

Pranešimo pabaigoje pateikite apibendrinimą. Galime paminėti ateities prognozes. Pranešimo pabaigoje nepamirškite pateikti savo kontaktų jei žurnalistams tema pasirodys įdomi ir jie norės užduoti papildomų klausimų.

Pranešimas spaudai turi piramidės struktūrą – jos viršuje pateikiami patys aktualiausi dalykai, o leidžiantis žemyn informuojama apie mažiau svarbius niuansus. Norint neprarasti skaitytojo susidomėjimo pranešimo pabaigoje rekomenduojama paskatinti skaitytoją veikti –  pakviesti į renginį ar  pasidomėti pristatoma paslauga ar preke.

Antraštė ir pirmasis sakinys 

Pranešimo pavadinimas yra kertinis akmuo, lemiantis apsisprendimą skaityti. Jis turi užkabinti ir patraukti. Jei įmanoma, skirkite tam vos kelis žodžius, blogiausiu atveju – vieną ilgesnį sakinį.

Antraštė negali būti įžeidžianti, be to, ji neturėtų skleisti klaidinančios informacijos, pvz., jei įmonė siūlo naują produktą, kuris tik iš dalies papildys rinką, negalima tvirtinti, kad tai „milžiniškas posūkis paslaugų sferoje“.

Pirmoji pastraipa yra svarbiausia pranešimo dalis, todėl skirkite jai labai daug dėmesio. Neišsiplėskite. Pasirinkite dviejų – trijų sakinių įžanginę dalį. Sakiniai turi būti trumpi ir aiškūs. Jie turi vienas kitą pildyti ir tęsti – nejunkite kelių tarpusavyje nederančių minčių. Taip sukursite chaosą ir išblaškysite skaitytoją. Įžangoje pateikite tik svarbią ir aktualią informaciją.

Bet nepamirškite sužadinti susidomėjimą. Stenkitės užkabinti skaitytoją. Būkite informatyvūs, bet ir žaismingi kartu.

Jei norite, kad jūsų tekstas būtų publikuotas – jis turi būti aktualus. Rašykite temomis, kurios būtų įdomios ne tik jums, bet ir skaitytojams. Tai žinodami žurnalistai ir redaktoriai publikuos jūsų pranešimą.

Iliustracijos

Kaip parašyti pranešimą spaudai kuris nebūtų nuobodus tekstas su tūkstančiais raidžių? 

Psichologai tvirtina, kad mūsų dėmesį traukia ryškūs ir gražūs vaizdai. Pranešimas spaudai negali būti tik sausas tekstas. Sudominkite auditoriją pridėdami vizualus. Paprasčiau naudoti nuotraukas. Taip pat tai gali būti infografikas, trumpas video reportažas. Pateikite tik aukštos kokybės ir įdomų ir profesionalų turinį.

Man patinka inforgrafikai. Tai nėra kažkokia didelė naujiena, bet ji prideda tekstui vizualumo ir solidumo. Net jei pakartosi visą informaciją, kuri bus tekste, infografiką media įsidės, nes tai yra papildomas skaitytojo laikas jų svetainėje.

Jei neturi dizainerio, kuris galėtų tau piešti infografikus (arba pinigų tam) – geras šaltinis yra infogr.am. Galėsi gan paprastai ir nesudėtingai susikurti interaktyvų infografiką.

Prie pranešimo spaudai siųsk nuotraukas. Jos turi būti būtinai kokybiškos, be abejo įdomios. Tai negali būti tavo tamsoje telefonu darytos darbuotojos Irutės nuotraukos. Jei neturi savo nuotraukos susirask nemokamoje nuotraukų bibliotekoje bent asociatyvią nuotrauką. Taip padėsi žiniasklaidos atstovams, jiems nereikės ieškoti nuotraukos, kuri galbūt bus ne į temą.

Siųsk kokybišką, bet mažai vietos (kb) užimančią nuotrauką. Visi žino, kad internetui reikia kuo mažiau sveriančių nuotraukų, padėsi portalo atstovams. Jie tau padėkos įsikeldami turinį.

Patarimas:

  • Iki 50 kb dydžio nuotraukos.
  • WebP, JPEG arba PNG formatai
  • Horizontalus formatas lengviau pritaikomas spaudoje

Video turinys

Jei jūsų pranešimui turite specialiai kurtą video medžiagą, puiku. Pateikite pranešimo pabaigoje youtube nuorodą į patalpintą video. Taip pat turėkite aukštos kokybės, bet mažai vietos užimantį video failą, kad pasiteiravus žurnalistams, galėtumėte jį nusiųsti. 

Didieji portalai turi savo video peržiūrų platformas, tv laidos taip pat į eterį nekelia youtube nuorodų. Pasirūpink, kad jiems būtų patogu naudoti tavo teikiamą turinį.  

Bet be abejo tai turi būti nereklaminis video. Jei tai bus jūsų naujo produkto reklaminis klipas, geriau jo nesiųskite. Vis tik jei tai bus naudingas, išsamus video turinys, jis gali pagelbėti.

Kanalų atranka pranešimui spaudai

Parengę pranešimą spaudai, turite pasirinkti žiniasklaidos kanalus, t. y. turite nuspręsti, kur minėtąjį pranešimą publikuosite. Nepamirškite, kad kai kurie tinklalapiai gali atsisakyti pateiktos informacijos, traktuodami ją kaip neaktualią. 

Nenustebkite jei pamatysite publikuotą pranešimą už kelių savaičių – pranešimas gali būti patalpintas į archyvą ir paskelbtas jį tuomet, kai tai atrodys palankiausia. 

Pranešimas spaudoje gali nepasirodyti ir dėl pernelyg aiškios reklamos, netinkamo formato ar nuobodumo. Turėkite tai omenyje rašydami tekstą. 

Ieškodami žiniasklaidos kanalo, visų pirma pasidomėkite, ar jame iš tiesų skelbiamos panašaus turinio žinutės, t. y. pranešimą siųskite ne visiems iš eilės, bet išsirinkite tuos, kuriems jūsų pranešimas bus išties aktualus. 

Jei tekstą norite pateikti tik vienam kanalui, būtinai tai paminėkite savo laiške – žurnalistai mėgsta niekur kitur neskelbiamas naujienas. 

Reikia pagalbos? 
Norite būti matomi spaudoje? Norite, kad Jūsų vardas ir verslas būtų linksniuojamas ar matomas žiniasklaidoje?  
Parašykite mums trumpą žinutę ir aptarkime galimą bendradarbiavimą. Susisiekime

Reikia pagalbos?

Pasidalinkite savo iššūkiais bei klausimais ir juos padėsime išspręsti.